علامت ضربدر(خروج)
علامتی وجود دارد که شما را به شدت توصیه می کنم کاری کنید تا کاربر سایت شما سراغ آن نرود. یعنی تا زمانی که درون سایت شماست اصلا فراموش کند که چنین چیزی وجود دارد. آن هم چیزی نیست جز علامت ضربدر در بالا و سمت راست مرورگر است.
موتورهای جست و جو به طور مداوم استراتژی رتبه بندی خود را تغییر میدهند و نمی توان دقیقا عنوان کرد که در حال حاضر بر چه چیزی تمرکز دارند. اما رویه اصلی آنها همواره ثابت است: آنها متن را می خوانند و لینک را دنبال می کنند. به همین دلیل بسیار مهم است که شما کلمات کلیدی خود را در متن نمایان صفحه قرار دهید تا مطمئن شوید که موتور جست و جو آنها را می خواند و با خود می برد. به هنگام نوشتن محتوای صفحات این موارد را مد نظر قرار دهید:
متن باید حرفی برای گفتن داشته باشد. از نظر قواعد املایی و نگارش نقص نداشته باشد. به شکلی جذاب و ترغیب کننده تنظیم گردد. به قصد اطلاع رسانی و کمک به دیگران نوشته شده باشد و نه برای اغفال و بزرگنمایی جملات متن طولانی نباشد. اگر متن طولانی است و باید در یک صفحه نمایش داده شود، حتما پاراگراف بندی شود.
اگر حرفی برای گفتن ندارید، کسب رتبه های بالا برای تان مفید نخواهد بود. اگر بیننده بیاید و چیزی در سایت شما نیابد، آن گاه چه؟ خیلی واضح است، با خواندن گزیده ای از متن صفحات به سراغ آن ضربدر معروف می رود!
تجربه کاربری و تاثیر آن بر نزدیک نشدن مشتری به
علامت ضربدر(خروج)
هنگامی که مشتریان از سایت شما بازدید میکنند، مهم است که به آن ها یک تجربه کاربری(UX) مثبت بدهید. سئو به مشتریان اجازه میدهد وبسایت شما را پیدا کنند در حالیکه لینکهای تبلیغاتی با کیفیت پایین، گرافیک با کیفیت پایین، کپی بد و طرح یک موضوع ضعیف رتبه سایت شما رو پایین می آورد و کاربران کمتری به سایتتان مراجعه می کنند.
امروزه صاحبان وبسایت میتوانند به سادگی کلمات کلیدی را در سایت خود ارایه دهند. متن های جذاب، عنوان بهینه کلمه کلیدی و متا برچسبها را بنویسند و سپس انتظار داشته باشند که در صفحه اول گوگل قرار بگیرند. برای رسیدن سئو به اهداف خود تجربه کاربری، سرعت سایت، محتوا و بهینه سازی سایت بهترین نقش را ایفا میکند.
تجربه کاربری(UX) و سئو به یک نتیجه مطلوب یعنی رتبهبندی بهتر ارگانیک وبازدید بیشتر میرسند. الگوریتم سئو همیشه در حال تغییر است و تنها تمرکز بر روی قوانین سئو به عنوان یک راهبرد کافی نیست.
به دست آوردن ترافیک با الگوریتم گوگل
با تمرکز بر الگوریتم گوگل، شما هنوز هم میتوانید ترافیک را به سایت خود هدایت کنید و کاربر را به بازدید بیشتر سایت خود متقاعد کنید. با این حال، با تمرکز بر ارائه بهترین تجربه ممکن کاربر برای بازدید کنندگان سایت اثربخشی وب سایت خود را نشان میدهید. به این فکر کنید که درک مشتریتان بسیار مهمتر از درک الگوریتم گوگل است(که به طور مداوم در حال تغییر است).
اگر به هدف سئو و تجربه کاربری(UX) نگاه کنید، خواهید دید که آنها در واقع بسیار شبیه به هم هستند که کار را برای کاربران آسانتر میکنند تا آنچه را که میخواهند پیدا کنند و از آنچه پیدامیکنند راضی باشند که اگر سیاتتان این ویژگی ها را داشته باشد میتوان گفت باعث بازدید بیشتر کاربران و ماندن در سایتتان و دوری از علامت ضرب می شود.
عوامل مهم و تاثیر گذار بر تجربه کاربری و سئو سایت
ما در حال حاضر جنبه های زیادی داریم که هم سئو و هم تجربه کاربری(UX) را تحتتاثیر قرار میدهند که باعث بازدید بیشتر از سایت شما و رضایت کاربر از سایت شما می شود. برای مثال:
- عنوان ها
- محتوای عالی
- ساختار سایت
- سیگنالهای کاربر
- پیوندهای بیرونی
- سرعت سایت
سرعت صفحه و کاربر
سرعت صفحه همچنین برای تجربه کاربری(UX) نیز مهم است. صفحات با زمان بارگذاری طولانیتر باعث میشود کاربران نیز زمان متوسط پایینتری در صفحه شما حضور داشته باشند، بارگذاری طولانیتر نیز به طور منفی بر رتبه بندی اثر میگذارد.
منبع: بک لینک